Csendes többség

Csendes többség

Kilencezermilliárd

Mire mentünk az EU-s pénzzel

2016. január 01. - Csendestobbseg111

lezer.jpgVéget ért az EU-s pénzszivattyú első ciklusa (2007-2013). Ennek alkalmából "Közös sikereink" című kiadványt dobta be Lázár János apparátusa. Aki akarja olvassa el én az alábbi szubjektív értékelést adom a kiadvány alapján:
1. A szocik elk..ták a fejlesztési irányokat és túlbüriokratizálták a rendszert.
2. Korrupcióra alapozott rendszert vettünk át tőlük (és némi átalakítás után üzemeltetünk a mai napig).
3. Szakadatlanul harcoltunk Brüsszellel.
4. Az utolsó fillérig elvertük a rendelkezésre álló keretet.
Elgondolkoztam a saját környezetemben mire költöttek és ebből mi az amit használok és hasznosnak is érzek a saját önző szempontjaim alapján? Leginkább a közlekedési fejlesztések jutnak eszembe. Az index cikke alapján  "Megépült 1000 kilométernyi autópálya, további 1600 kilométer közút, a Megyeri és két másik új Duna-híd, a négyes metró, a budapesti, debreceni, miskolci és a szegedi villamoshálózat bővítése, az új tiszai víztározók, vagy a csepeli szennyvíztisztító, amely Közép-Európa egyik legjelentősebb környezetvédelmi beruházása." Ezen kívül kórházak, rendelőintézetek és iskolák épültek, szépültek.
Biztosan voltam az elmúlt pár évben olyan kórházban - szerencsére legfeljebb látogatni -, amely kapott pénzt, de nekem mégis csak a sírnivaló János kórház jut eszembe, amivel valós kapcsolatba is kerültem. Négyes metrón soha nem ültem. A legtöbb autópálya vagy autóút amin jártam pedig ésszerűtlen megalomániának tűnik az indokoltsága alapján. Gondoljunk az M6 alagutakra vagy akár maga az M6-ra. Kőröshegyi völgyhíd, stb. Nem azt mondom, hogy ezek szükségtelenek, hanem a legtöbb helyen elegendő lett volna autóút vagy kapaszkodósáv. Eszembe jut az esztergomi vasút, amely elképesztő összegbe került és érdemben nem rövidített az utazási időn, cserébe a párhuzamos közút fejlesztésével még azt sem érik el, hogy az embereket átszoktatják a vasútra. Mindenki izlelgesse, hogy fejenként 900.000Ft ajándékot kaptunk a "gonosz EU-tól" és saját vagy családja szempontjából mennyit érez ebből értelmesen elköltött pénznek? Ha az M6-os pályán mehetne Pécsig fizetne-e mondjuk 3000Ft-ot 5-10 perccel rövidebb utazásért alkalmanként, ha az alternatíva egy 2x2 sávos jó minőségű közút lenne?
Tekintsünk előre és a kiadványból kiderül mi a két legfontosabb célkitűzés:
1. Magyar célok megvalósítása.
2. Rendelkezésre álló források teljes felhasználása.
A következő ciklusban az elsődleges cél a gazdaságfejlesztés lesz, elsősorban a kis és középvállalkozások számára. Mivel én nem nagyon tudok (ettől még lehet ilyen) valós piaci terméket előállító működő magyar nagyvállalattól a Richteren kívül, ezért ez helyes irány. Gondot abban látom, hogy a fiatal tettrekész és képzett munkaerő külföldön van, vagy képzeli el a jövőjét. Aki vállalkozó maradt, azok jelentős része eddig is eredményesen gyűjtötte be a valós hozzáadott értéket kevéssé termelő vállalkozása számára az EU-s forrásokat. Esetleg éppen szenved attól, hogy hiába van terméke és piaca Mészáros és Mészáros típusú vállalkozásokkal nem lehet valós versenyt folytatni. Ebből pedig nem lesz tejjel mézzel folyó Kánaán. Ahogy én látom a források eddig borospincékre, traktorokra és fürdőkre mentek el, na ebből nem lesz magyar gazdasági csoda. Jobb lenne inkább oktatásra és kutatásra költeni, hátha az ifjúság valami jobbat fog kitalálni vagy legalább kitaláljuk a fából vaskarikát.

A bejegyzés trackback címe:

https://csendes-tobbseg.blog.hu/api/trackback/id/tr458223740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása